loading...

دانلود فيلم

دانلود فيلم و سريال ايراني

بازدید : 359
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

دوره آموزشي پرورش و تكثير زالو از صفر تا صد

چرا صنعت زالو ؟
زمان كاري پايين
درآمد خوب و عالي
فضاي موردنياز با متراژ كم
مصرف انرژي خيلي كم
قابل اجرا در شهر و روستا
بدون تفكيك جنسيتي(زن و مرد)
شغلي براي تمام فصول سال، حتي به‌عنوان شغل دوم
هزينه پايين تجهيزات و هزينه ي پايين نگهداري
قابل استفاده در سراسر كشور
تقاضاي زياد بازار
زالوي طبي يك جاندار كوچك و پرفايده از منظر درماني و اقتصادي مي باشد و پرورش زالو به خاطر تقاضاي روزافزون آن در ايران و جهان رو به گسترش است. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشيد
اين شغل كه در گروه شيلات قرار مي گيرد، اين امكان را براي شما فراهم مي كند تا در يك محيط به نسبت كوچك، بتوانيد به كسب و كاري پرسود دست بيابيد.
دوره آموزشي كسب و كار تكثير زالو حدود 13-15 ماه است كه با سرمايه اوليه از20 ميليون تومان مي توانيد شروع كنيد و به سود 50 ميليون برسيد اما هر چه قدر بيشتر سرمايه گذاري كنيد درآمد بيشتري كسب ميكنيد و سودآوري پرورش زالو از 2 ماه شروع و نهايتا 7 ماه طول مي كشد ك با سرمايه 5 ميليون تومان ميتوانيد شروع كنيد و به سود دوبرابري برسيد.
پرورش و تكثير زالو از فضاي 5 مترمربع كه فارم خانگي تا فضاهاي بزرگتر (صنعتي) نياز داشته و مصرف آب و برق آن به اندازه يك واحد آپارتماني است و در اين كار بايد تك تك مراحل با دقت بالا انجام شده و به نكات بهداشتي اهميت زيادي داده شود تا به سود حداكثري رسيد.
در اين دوره آموزشي ضمن آشنايي با گونه‌ طبي زالو ، مناطق مناسب براي پرورش، نحوه پرورش و نگهداري آن بيان مي شود .

زالو

سر فصل هاي دوره آموزشي:

1-آشنايي با زالو و فيزيولوژي زالو
2-تفاوت زالوي صيدي و پرورشي
3-كاربرد زالو در درمان
4-شرايط راه‌اندازي فارم زالو
5-تكثير و پرورش زالو
6-انواع بسترهاي تكثير و پرورش زالو و بهترين بستر
7-انواع تغذيه زالو و بهترين روش
8-بيماري‌هاي زالو و درمان آن
9-بازاريابي و فروش زالو
10-فراوري و توليدات ثانويه
11-تأسيسات و تجهيزات لازم براي راه اندازي
12-قوانين و مقررات جهت اخذ مجوز
دوره آموزشي كه آرمان مهارت ساز راشا افق برگزار ميكند از سر فصل هاي فوق تبعيت ميكند كه چكيده از فصل اول را در ادامه مقاله براي شما آورده ايم :

تاريخچه زالو:

در حدود هزار سال قبل زالو درماني معرفي شده است. به گفته ابن‌سينا در كتاب قانون، زالو خون را بهتر از حجامت از عمق بدن بيرون مي‌كشد. ابن‌سينا زالو را در درمان بيماري‌هاي پوستي از قبيل جوش‌ها، دمل‌هاي صورت و لك‌ و پيس سودمند مي‌‌دانست.
ازلحاظ تعداد تابه‌حال ميلياردها زالو مورداستفاده قرارگرفته‌اند، اما نتايج حاصل از اين تجربه فوق‌العاده عظيم ازلحاظ كمي به ميزان بسيار اندكي مستند و مكتوب گشته است. درگذشته زالوها عمدتاً در بيماري‌هاي قلبي و سيستم گردش خون مورداستفاده قرار مي‌گرفتند، ولي در حال حاضر مورداستفاده آن‌ها فقط براي بيماري‌هاي قلبي و سيستمهاي گردش خون نيست بلكه در بيماري‌هاي مزمن كاهش درد نيز مورداستفاده قرار مي‌گيرند. يك رويداد مهم در تاريخچه زالو درماني طبي، كشفي بود كه به‌وسيله Haycraft انجام گرفت مبني بر اينكه گلو و دهان زالوها حاوي ماده‌اي است كه از لخته شدن خون جلوگيري مي‌كند، كه در سال ۱۹۰۳ اين ماده جداسازي و هيرودين نام گرفت.
تاكنون ۶۳۰ نوع زالو شناخته‌شده است اما تنها ۱۵ گونه آن‌ها در پزشكي كاربرد دارد و سه گونه محبوب وجود دارد.
Hirudo medicinalis وHirudo verbana و Hirudo orientalis
زالوي پزشكي در سن ۱۸ ماهگي به بلوغ جنسي مي‌رسد، كه بستگي به تعداد دفعات تغذيه و كيفيت غذايي كه آن‌ها مصرف مي‌كنند دارد.
زالوها هرمافروديت هستند كه يعني هم داراي اندام جنسي ماده و هم نر (دوجنسي) بر روي بدن خود مي‌باشند، ولي به‌وسيله خود بارورسازي، توليدمثل نمي‌كنند بلكه با ديگر زالوها جفت‌گيري مي‌نمايند كه پس از جدا شدن هردوي آن‌ها تخم‌ريزي مي‌كنند. جفت‌گيري به‌طور طبيعي در ماه‌هاي بهار و تابستان در خارج آب انجام مي‌شود، ولي در كارگاه‌هاي توليدي در داخل و خارج كشور در تمامي فصول با ايجاد شرايط مصنوعي زالوها را وادار به جفت‌گيري و تخم‌ريزي مي‌كنند.
تفاوت اين طرح با ساير طرح‌هاي دامداري به مزيت اقتصادي اين طرح مي‌افزايد. براي مثال: زالوها هرمافروديت هستند. به زبان گوياتر زالوها دوجنسيتي هستند. هر يك از زالوها هر دو اندام تناسلي نر و ماده را در اختيار دارند كه با هر بار جفت‌گيري هر دو زالو بارور مي‌شوند. به همين دليل ضريب تكثير زالوها نسبت به ساير طرح‌هاي دامداري در معرض توجه قرار مي‌گيرد، به اين دليل كه زالوها مي‌توانند در يك دوره زاد و ولد ، 1 تا 4 پيله بگذارند كه در هر پيله 5 تا 25 نوزاد زالو از آن متولد شوند. اين نوسان تعداد با سن زالوي مادر و شرايط محيط پرورش رابطه مستقيم دارد. از ديگر مزيت‌هاي اقتصادي تكثير و پرورش زالو، هزينه تغذيه كم‌تر نسبت به ساير دام‌ها است.

آناتومي و عملكرد زالو:

به‌منظور درك جنبه ساختاري آناتومي زالو از يك ديدگاه بيولوژيك، ما به نحوه رفتار جانور در استخرهاي آب تازه، نظر خواهيم افكند.
رفتار طبيعي زالو با چرخه‌اي از رويدادهاي تكرارشونده زير مشخص مي‌گردد:
جست‌وجوي آرام غذا و مشاهده طعمه بالقوه، درحالي‌كه براي مدت‌زمان طولاني مي‌تواند به‌آرامي در سطح آب شناور و يا در حال شنا باشد. اين حالت مي‌تواند ماه‌ها به طول انجامد.
اتصال سريع به طعمه و تغذيه كردن از وي با حركات سريع، تغذيه معمولاً طي تماس اندكي پايان مي‌پذيرد.
فرورفتن به يك مكان محض در عمق آب به‌منظور استراحت و هضم غذا، اين دوره استراحت ممكن است چند ماه به طول انجامد.
زالوها در هر بار تغذيه مي‌توانند مقادير نسبتاً زيادي خون بخورند، اين موضوع به زالو اجازه مي‌دهد كه در فواصل بين تغذيه‌ها تا ۶ الي ۱۲ ماه زنده بماند.
با توجه به‌اندازه ارگان زالو ، هيرودو به‌طور كامل از يك لوله گوارشي با ديواره دو لايه تشكيل‌شده است. پيش روده-روده مياني (معده)-روده عقبي، بزرگ‌ترين حجم اعضا و بافت‌ها را هم در وضعيت پر و هم خالي اشغال مي‌كنند.
پيش روده، شامل دهان، حلق و مري تقريباً 0.2 كل طول جانور را تشكيل مي‌دهد.
ميان روده (معده) كه شامل ۱۰ جفت كيسكور هست. 0.5 از كل طول را تشكيل مي‌دهد.
روده عقبي سه قسمتي تقريباً0.3 طول كلي را شامل مي‌شود. زالو فقط به يك‌گونه باكتري‌هايي براي حيات طولاني‌مدت مجهز شده است. اين‌گونه‌ها همزيست زالو شده‌اند تا غذايش را هضم كنند.
معده زالو (چينه‌دان) يك محفظه ذخيره عظيم است كه زالو را قادر مي‌سازد تا ماه‌ها بدون غذا به حيات خود ادامه دهد. اين قسمت به روده عقبي، جايي كه هضم كم انرژي انجام مي‌شود متصل شده است. حتي بعدازاين‌كه محتويات معده به‌طور كامل خالي بشود، زالو مي‌تواند ماه‌ها با ماده بدن خود ادامه حيات دهد.
زالو دو نوع اعضاي ترشحي ديگر نيز دارد: اندام ترشحي سگمانته (بندبند) و اندام‌هاي توليدمثلي هرمافروديت (دوجنسي).
تنفس در طول ديواره بدن انجام مي‌گيرد. هموگلوبين حل‌شده در خون، اكسيژن را از راه يك شبكه مويرگي انقباضي به تمام بخش‌هاي بدن منتقل مي‌كند.
زالو ديد بسيار ضعيفي دارد كه اغلب مي‌توانند فقط مسير نور را تشخيص بدهند، اما بسيار حساس به لمس مي‌باشند.
آن‌ها همچنين يك حس قوي از طعم و مزه دارند.
زالو نمي‌تواند بشنود اما گاهي اوقات به ارتعاشات بسيار حساس هستند.
آن‌ها با يكديگر از طريق شيميايي و لامسه ارتباط برقرار مي‌كنند.
بدن زالو طبي از ۳۴ بند تشكيل‌شده است. بندهاي ۹-۱۱ كلتيلوم را كه عضو مسئول ترشح كوكون بوده و در ماه‌هاي تابستان قابل‌رؤيت است، ۷ بند آخر، تشكيل‌دهنده مكنده بزرگ عقبي هستند.
ناحيه سر زالو كه عملكردهاي اتصال، گزش، مكش و جابجايي را انجام مي‌دهد حاوي گيرنده‌هاي چشايي، گيرنده‌هاي دما و چشم‌هاي پوستي بوده و به گانگليون حلقي پاييني متصل شده است.

پوست، ماهيچه‌ها، اعصاب و حواس زالو داراي خصوصيات زير باشد:

1-به ميزان زيادي خاصيت الاستيكي دارد.
2-عمل تنفس جانور را به عهده دارد و انجام مي‌دهد.
3-به‌عنوان سدي در مقابل عفونت‌ها و مواد مضر عمل مي‌كنند.
4-اجازه تنظيم اسمولاريته(فشار اسمزي مايعات) را داده و تبادل مواد شيميايي و گازها را تنظيم مي‌كند.
5-مانند يك اندام حسي پيچيده واحد عمل مي‌كند.
6-مي‌تواند در مقابل حمله‌هاي مكانيكي مقاومت كند.
7-مي‌تواند لايه خارجي‌اش را به دور بي اندازد. (پوست‌اندازي)
8-جهت اهداف استتاري پيگمامته(تيره رنك) هست.
9-براي مشخص كردن نوع گونه‌ها سودمند هست.
10-براي جلوگيري دهيدراتاسيون (بي‌آب شدن) عمل كرده و زالو را در خلال خواب زمستاني و دوره‌هاي استراحت تابستاني محافظت مي‌كند.

زالو

خواص بزاق زالو:

زالو هنگام مكيدن خون، مواد متنوعي ترشح مي‌كند كه خواص درماني دارند. آب دهان زالو (بزاق) حاوي بيش از يك‌صد و بيست نوع ماده حياتي مفيد است كه موجب درمان بيماري‌هاي مختلفي مي‌شود. اين انگل كوچك و شگفت‌آور به علت توانايي فوق‌العاده‌اي كه در درمان بيماري‌ها دارد جايگاه ويژه‌اي در طب دارد.
كشور ما داراي ذخاير بسيار زيادي از اين جانور بوده است كه با صيد بي‌رويه صيادان و سم‌پاشي مزارع نسل اين حيوان رو به انقراض هست.
عمده خواص درمان زالو در بزاق زالو است، به‌طوري‌كه شايد بيشتر از وزنش قادر به توليد بزاق هست و وقتي به‌جايي از بدن مي‌چسبد آن‌قدر آب بزاق توليد مي‌كند كه از زيربدنه حيوان بزاق مي‌چكد. عصاره آب دهان زالو شامل دودسته مواد هستند كه گروهي به‌عنوان نروترانسميتر بر روي پايانه‌هاي عصبي عمل مي‌كنند و موجب تحريك عمومي رو نقاط طب سوزني مي‌شوند و دسته
ديگر كه براي گردش خون عمومي و مويرگ‌ها عمل كرده و به‌عنوان ضد انعقاد، ضد تورم و ضد درد ايفاي نقش مي‌كنند.

زيستگاه زالو:

اكثر گونه‌هاي زالو در نقاط كم‌عمق، آب شيرين كه آهسته درحال حركت است پيداشده‌اند.
اما برخي در اقيانوس زندگي مي‌كنند و تعدادي هم در خاك مرطوب بر روي زمين زندگي مي‌كنند.
اين حيوان در انواع زيستگاه‌هاي مختلف به شرح زير زندگي مي‌كنند:
معتدل -گرمسيري- قطبي- زميني- آب‌شور- آب شيرين- جنگل -جنگل باراني- دريايي- اعماق دريا -درياچه‌ها و بركه‌ها- رودخانه‌ها و نهرها- ساحلي- تالاب- مرداب- باتلاق

دشمنان زالو:

بيشتر زالوها هنگام استراحت پنهان مي‌شوند و مخفيگاه آن‌ها زير گياهان ضخيم و يا در گل و لاي هست. بسياري از گونه‌هاي زالو شب رو هستند و اين كمك مي‌كند تا از قرار گرفتن در دسترس شكارچيان جلوگيري شود و همچنين در زمان استراحت ميزبان به او حمله ننمايند.
اگر زالو مورد حمله شكارچيان قرار بگيرد او با تمام سرعتي كه مي‌تواند شنا مي‌كند، برخي شل شده و نقش زالوي مرده را بازي مي‌كنند و برخي نيز خود را به شكل دايره درآورده و به سمت پايين آب خود را رها مي‌نمايند.
وقتي زالو به ميزبان خود حمله مي‌كند معمولاً نقاطي از بدن را انتخاب مي‌نمايد كه دسترسي ميزبان و آن محل سخت باشد.

شكارچيان زالو:

ماهي‌ها
پرندگان
حشرات آبزي بزرگ
مارهاي بند جورابي
زالوهاي گرسنه ديگر
حلزون‌ها (خوردن تخم زالو)
كرم‌ها (خوردن تخم زالو)

كسب و كار پرورش زالو يك كسب و كار درماني و پردرآمد كه براي شروع نيازمند دانش و اطلاعات كامل از فرآيند پرورش ،نكات بهداشتي و درماني، ملزومات و بازار مصرفي ... است. براي كسب اطلاعات بيشتر از نحوه ي برگزاري كلاس ها با ما تماس بگيريد:

09191450080
09109273358
44527961-021
www.rashaofogh.ir
http://instagram.com/rashaofogh

دوره آموزشي پرورش و تكثير زالو از صفر تا صد

چرا صنعت زالو ؟
زمان كاري پايين
درآمد خوب و عالي
فضاي موردنياز با متراژ كم
مصرف انرژي خيلي كم
قابل اجرا در شهر و روستا
بدون تفكيك جنسيتي(زن و مرد)
شغلي براي تمام فصول سال، حتي به‌عنوان شغل دوم
هزينه پايين تجهيزات و هزينه ي پايين نگهداري
قابل استفاده در سراسر كشور
تقاضاي زياد بازار
زالوي طبي يك جاندار كوچك و پرفايده از منظر درماني و اقتصادي مي باشد و پرورش زالو به خاطر تقاضاي روزافزون آن در ايران و جهان رو به گسترش است. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشيد
اين شغل كه در گروه شيلات قرار مي گيرد، اين امكان را براي شما فراهم مي كند تا در يك محيط به نسبت كوچك، بتوانيد به كسب و كاري پرسود دست بيابيد.
دوره آموزشي كسب و كار تكثير زالو حدود 13-15 ماه است كه با سرمايه اوليه از20 ميليون تومان مي توانيد شروع كنيد و به سود 50 ميليون برسيد اما هر چه قدر بيشتر سرمايه گذاري كنيد درآمد بيشتري كسب ميكنيد و سودآوري پرورش زالو از 2 ماه شروع و نهايتا 7 ماه طول مي كشد ك با سرمايه 5 ميليون تومان ميتوانيد شروع كنيد و به سود دوبرابري برسيد.
پرورش و تكثير زالو از فضاي 5 مترمربع كه فارم خانگي تا فضاهاي بزرگتر (صنعتي) نياز داشته و مصرف آب و برق آن به اندازه يك واحد آپارتماني است و در اين كار بايد تك تك مراحل با دقت بالا انجام شده و به نكات بهداشتي اهميت زيادي داده شود تا به سود حداكثري رسيد.
در اين دوره آموزشي ضمن آشنايي با گونه‌ طبي زالو ، مناطق مناسب براي پرورش، نحوه پرورش و نگهداري آن بيان مي شود .

زالو

سر فصل هاي دوره آموزشي:

1-آشنايي با زالو و فيزيولوژي زالو
2-تفاوت زالوي صيدي و پرورشي
3-كاربرد زالو در درمان
4-شرايط راه‌اندازي فارم زالو
5-تكثير و پرورش زالو
6-انواع بسترهاي تكثير و پرورش زالو و بهترين بستر
7-انواع تغذيه زالو و بهترين روش
8-بيماري‌هاي زالو و درمان آن
9-بازاريابي و فروش زالو
10-فراوري و توليدات ثانويه
11-تأسيسات و تجهيزات لازم براي راه اندازي
12-قوانين و مقررات جهت اخذ مجوز
دوره آموزشي كه آرمان مهارت ساز راشا افق برگزار ميكند از سر فصل هاي فوق تبعيت ميكند كه چكيده از فصل اول را در ادامه مقاله براي شما آورده ايم :

تاريخچه زالو:

در حدود هزار سال قبل زالو درماني معرفي شده است. به گفته ابن‌سينا در كتاب قانون، زالو خون را بهتر از حجامت از عمق بدن بيرون مي‌كشد. ابن‌سينا زالو را در درمان بيماري‌هاي پوستي از قبيل جوش‌ها، دمل‌هاي صورت و لك‌ و پيس سودمند مي‌‌دانست.
ازلحاظ تعداد تابه‌حال ميلياردها زالو مورداستفاده قرارگرفته‌اند، اما نتايج حاصل از اين تجربه فوق‌العاده عظيم ازلحاظ كمي به ميزان بسيار اندكي مستند و مكتوب گشته است. درگذشته زالوها عمدتاً در بيماري‌هاي قلبي و سيستم گردش خون مورداستفاده قرار مي‌گرفتند، ولي در حال حاضر مورداستفاده آن‌ها فقط براي بيماري‌هاي قلبي و سيستمهاي گردش خون نيست بلكه در بيماري‌هاي مزمن كاهش درد نيز مورداستفاده قرار مي‌گيرند. يك رويداد مهم در تاريخچه زالو درماني طبي، كشفي بود كه به‌وسيله Haycraft انجام گرفت مبني بر اينكه گلو و دهان زالوها حاوي ماده‌اي است كه از لخته شدن خون جلوگيري مي‌كند، كه در سال ۱۹۰۳ اين ماده جداسازي و هيرودين نام گرفت.
تاكنون ۶۳۰ نوع زالو شناخته‌شده است اما تنها ۱۵ گونه آن‌ها در پزشكي كاربرد دارد و سه گونه محبوب وجود دارد.
Hirudo medicinalis وHirudo verbana و Hirudo orientalis
زالوي پزشكي در سن ۱۸ ماهگي به بلوغ جنسي مي‌رسد، كه بستگي به تعداد دفعات تغذيه و كيفيت غذايي كه آن‌ها مصرف مي‌كنند دارد.
زالوها هرمافروديت هستند كه يعني هم داراي اندام جنسي ماده و هم نر (دوجنسي) بر روي بدن خود مي‌باشند، ولي به‌وسيله خود بارورسازي، توليدمثل نمي‌كنند بلكه با ديگر زالوها جفت‌گيري مي‌نمايند كه پس از جدا شدن هردوي آن‌ها تخم‌ريزي مي‌كنند. جفت‌گيري به‌طور طبيعي در ماه‌هاي بهار و تابستان در خارج آب انجام مي‌شود، ولي در كارگاه‌هاي توليدي در داخل و خارج كشور در تمامي فصول با ايجاد شرايط مصنوعي زالوها را وادار به جفت‌گيري و تخم‌ريزي مي‌كنند.
تفاوت اين طرح با ساير طرح‌هاي دامداري به مزيت اقتصادي اين طرح مي‌افزايد. براي مثال: زالوها هرمافروديت هستند. به زبان گوياتر زالوها دوجنسيتي هستند. هر يك از زالوها هر دو اندام تناسلي نر و ماده را در اختيار دارند كه با هر بار جفت‌گيري هر دو زالو بارور مي‌شوند. به همين دليل ضريب تكثير زالوها نسبت به ساير طرح‌هاي دامداري در معرض توجه قرار مي‌گيرد، به اين دليل كه زالوها مي‌توانند در يك دوره زاد و ولد ، 1 تا 4 پيله بگذارند كه در هر پيله 5 تا 25 نوزاد زالو از آن متولد شوند. اين نوسان تعداد با سن زالوي مادر و شرايط محيط پرورش رابطه مستقيم دارد. از ديگر مزيت‌هاي اقتصادي تكثير و پرورش زالو، هزينه تغذيه كم‌تر نسبت به ساير دام‌ها است.

آناتومي و عملكرد زالو:

به‌منظور درك جنبه ساختاري آناتومي زالو از يك ديدگاه بيولوژيك، ما به نحوه رفتار جانور در استخرهاي آب تازه، نظر خواهيم افكند.
رفتار طبيعي زالو با چرخه‌اي از رويدادهاي تكرارشونده زير مشخص مي‌گردد:
جست‌وجوي آرام غذا و مشاهده طعمه بالقوه، درحالي‌كه براي مدت‌زمان طولاني مي‌تواند به‌آرامي در سطح آب شناور و يا در حال شنا باشد. اين حالت مي‌تواند ماه‌ها به طول انجامد.
اتصال سريع به طعمه و تغذيه كردن از وي با حركات سريع، تغذيه معمولاً طي تماس اندكي پايان مي‌پذيرد.
فرورفتن به يك مكان محض در عمق آب به‌منظور استراحت و هضم غذا، اين دوره استراحت ممكن است چند ماه به طول انجامد.
زالوها در هر بار تغذيه مي‌توانند مقادير نسبتاً زيادي خون بخورند، اين موضوع به زالو اجازه مي‌دهد كه در فواصل بين تغذيه‌ها تا ۶ الي ۱۲ ماه زنده بماند.
با توجه به‌اندازه ارگان زالو ، هيرودو به‌طور كامل از يك لوله گوارشي با ديواره دو لايه تشكيل‌شده است. پيش روده-روده مياني (معده)-روده عقبي، بزرگ‌ترين حجم اعضا و بافت‌ها را هم در وضعيت پر و هم خالي اشغال مي‌كنند.
پيش روده، شامل دهان، حلق و مري تقريباً 0.2 كل طول جانور را تشكيل مي‌دهد.
ميان روده (معده) كه شامل ۱۰ جفت كيسكور هست. 0.5 از كل طول را تشكيل مي‌دهد.
روده عقبي سه قسمتي تقريباً0.3 طول كلي را شامل مي‌شود. زالو فقط به يك‌گونه باكتري‌هايي براي حيات طولاني‌مدت مجهز شده است. اين‌گونه‌ها همزيست زالو شده‌اند تا غذايش را هضم كنند.
معده زالو (چينه‌دان) يك محفظه ذخيره عظيم است كه زالو را قادر مي‌سازد تا ماه‌ها بدون غذا به حيات خود ادامه دهد. اين قسمت به روده عقبي، جايي كه هضم كم انرژي انجام مي‌شود متصل شده است. حتي بعدازاين‌كه محتويات معده به‌طور كامل خالي بشود، زالو مي‌تواند ماه‌ها با ماده بدن خود ادامه حيات دهد.
زالو دو نوع اعضاي ترشحي ديگر نيز دارد: اندام ترشحي سگمانته (بندبند) و اندام‌هاي توليدمثلي هرمافروديت (دوجنسي).
تنفس در طول ديواره بدن انجام مي‌گيرد. هموگلوبين حل‌شده در خون، اكسيژن را از راه يك شبكه مويرگي انقباضي به تمام بخش‌هاي بدن منتقل مي‌كند.
زالو ديد بسيار ضعيفي دارد كه اغلب مي‌توانند فقط مسير نور را تشخيص بدهند، اما بسيار حساس به لمس مي‌باشند.
آن‌ها همچنين يك حس قوي از طعم و مزه دارند.
زالو نمي‌تواند بشنود اما گاهي اوقات به ارتعاشات بسيار حساس هستند.
آن‌ها با يكديگر از طريق شيميايي و لامسه ارتباط برقرار مي‌كنند.
بدن زالو طبي از ۳۴ بند تشكيل‌شده است. بندهاي ۹-۱۱ كلتيلوم را كه عضو مسئول ترشح كوكون بوده و در ماه‌هاي تابستان قابل‌رؤيت است، ۷ بند آخر، تشكيل‌دهنده مكنده بزرگ عقبي هستند.
ناحيه سر زالو كه عملكردهاي اتصال، گزش، مكش و جابجايي را انجام مي‌دهد حاوي گيرنده‌هاي چشايي، گيرنده‌هاي دما و چشم‌هاي پوستي بوده و به گانگليون حلقي پاييني متصل شده است.

پوست، ماهيچه‌ها، اعصاب و حواس زالو داراي خصوصيات زير باشد:

1-به ميزان زيادي خاصيت الاستيكي دارد.
2-عمل تنفس جانور را به عهده دارد و انجام مي‌دهد.
3-به‌عنوان سدي در مقابل عفونت‌ها و مواد مضر عمل مي‌كنند.
4-اجازه تنظيم اسمولاريته(فشار اسمزي مايعات) را داده و تبادل مواد شيميايي و گازها را تنظيم مي‌كند.
5-مانند يك اندام حسي پيچيده واحد عمل مي‌كند.
6-مي‌تواند در مقابل حمله‌هاي مكانيكي مقاومت كند.
7-مي‌تواند لايه خارجي‌اش را به دور بي اندازد. (پوست‌اندازي)
8-جهت اهداف استتاري پيگمامته(تيره رنك) هست.
9-براي مشخص كردن نوع گونه‌ها سودمند هست.
10-براي جلوگيري دهيدراتاسيون (بي‌آب شدن) عمل كرده و زالو را در خلال خواب زمستاني و دوره‌هاي استراحت تابستاني محافظت مي‌كند.

زالو

خواص بزاق زالو:

زالو هنگام مكيدن خون، مواد متنوعي ترشح مي‌كند كه خواص درماني دارند. آب دهان زالو (بزاق) حاوي بيش از يك‌صد و بيست نوع ماده حياتي مفيد است كه موجب درمان بيماري‌هاي مختلفي مي‌شود. اين انگل كوچك و شگفت‌آور به علت توانايي فوق‌العاده‌اي كه در درمان بيماري‌ها دارد جايگاه ويژه‌اي در طب دارد.
كشور ما داراي ذخاير بسيار زيادي از اين جانور بوده است كه با صيد بي‌رويه صيادان و سم‌پاشي مزارع نسل اين حيوان رو به انقراض هست.
عمده خواص درمان زالو در بزاق زالو است، به‌طوري‌كه شايد بيشتر از وزنش قادر به توليد بزاق هست و وقتي به‌جايي از بدن مي‌چسبد آن‌قدر آب بزاق توليد مي‌كند كه از زيربدنه حيوان بزاق مي‌چكد. عصاره آب دهان زالو شامل دودسته مواد هستند كه گروهي به‌عنوان نروترانسميتر بر روي پايانه‌هاي عصبي عمل مي‌كنند و موجب تحريك عمومي رو نقاط طب سوزني مي‌شوند و دسته
ديگر كه براي گردش خون عمومي و مويرگ‌ها عمل كرده و به‌عنوان ضد انعقاد، ضد تورم و ضد درد ايفاي نقش مي‌كنند.

زيستگاه زالو:

اكثر گونه‌هاي زالو در نقاط كم‌عمق، آب شيرين كه آهسته درحال حركت است پيداشده‌اند.
اما برخي در اقيانوس زندگي مي‌كنند و تعدادي هم در خاك مرطوب بر روي زمين زندگي مي‌كنند.
اين حيوان در انواع زيستگاه‌هاي مختلف به شرح زير زندگي مي‌كنند:
معتدل -گرمسيري- قطبي- زميني- آب‌شور- آب شيرين- جنگل -جنگل باراني- دريايي- اعماق دريا -درياچه‌ها و بركه‌ها- رودخانه‌ها و نهرها- ساحلي- تالاب- مرداب- باتلاق

دشمنان زالو:

بيشتر زالوها هنگام استراحت پنهان مي‌شوند و مخفيگاه آن‌ها زير گياهان ضخيم و يا در گل و لاي هست. بسياري از گونه‌هاي زالو شب رو هستند و اين كمك مي‌كند تا از قرار گرفتن در دسترس شكارچيان جلوگيري شود و همچنين در زمان استراحت ميزبان به او حمله ننمايند.
اگر زالو مورد حمله شكارچيان قرار بگيرد او با تمام سرعتي كه مي‌تواند شنا مي‌كند، برخي شل شده و نقش زالوي مرده را بازي مي‌كنند و برخي نيز خود را به شكل دايره درآورده و به سمت پايين آب خود را رها مي‌نمايند.
وقتي زالو به ميزبان خود حمله مي‌كند معمولاً نقاطي از بدن را انتخاب مي‌نمايد كه دسترسي ميزبان و آن محل سخت باشد.

شكارچيان زالو:

ماهي‌ها
پرندگان
حشرات آبزي بزرگ
مارهاي بند جورابي
زالوهاي گرسنه ديگر
حلزون‌ها (خوردن تخم زالو)
كرم‌ها (خوردن تخم زالو)

كسب و كار پرورش زالو يك كسب و كار درماني و پردرآمد كه براي شروع نيازمند دانش و اطلاعات كامل از فرآيند پرورش ،نكات بهداشتي و درماني، ملزومات و بازار مصرفي ... است. براي كسب اطلاعات بيشتر از نحوه ي برگزاري كلاس ها با ما تماس بگيريد:

09191450080
09109273358
44527961-021
www.rashaofogh.ir
http://instagram.com/rashaofogh

برچسب ها آموزش پرورش زالو ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 20

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 242
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 65
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 148
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 402
  • بازدید ماه : 819
  • بازدید سال : 1988
  • بازدید کلی : 127605
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه